Utförsäkrade människor.

Har ni inte redan läst detta så gör det nu:

http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html?spref=fb

Och efter att ha läst den texten, så undrar jag om ni fortfarande är för att utförsäkra sjuka människor?

Detta är är INTE ett ovanligt exempel. Det är MÅNGA människors vardag. Jag hör det överallt.

En vän till mina föräldrar har nyligen blivit utförsäkrad. En person som inte ens kan ta sig utanför dörren utan hjälp sin sambo. Som INTE på något sätt kan ta sig till arbetsförmedlingen (Eller kanske, om personen har en bra dag och sambon tar ledigt och hjälper honom dit) och som definitivt inte kan jobba.

Är detta rätt? Att utförsäkra massa sjuka människor och få dem att må ännu sämre? Att sparka på de som redan ligger?

Det tycker inte jag. Jag tycker det är så fel som det bara kan bli. Jag hoppas att de röd-gröna vinner imorgon och att de sjuka får upprättelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0