Sommarplaner...

Är det några som har börjat planera för vad ni ska göra till sommaren??

Jag tycker det är så mysigt att planera inför sommarens äventyr!!!
Vi har åkt till Nåttarö varje sommar sedan jag och Mathias blev tillsammans. Och jag har ju varit där sedan jag var liten.
Men i sommar har vi planer på att göra något annat, antagligen en utlandsresa. Problemet är bara att vi inte vet om han eller jag kommer att vara föräldraledig då. Jag vill ju helst av allt få jobb på sjukhus som undersköterska, och för att få det vore det helt klart lättast att först få ett sommarjobb på något sjukhus och därefter kanske få fortsatt antsälnning. Så om jag nu får jobb till sommaren så får Mathias vara föräldraledig med Ellen, men då ryker planerna på vår semester. Därför kan vi inte boka in något inför denna sommar, utav vi får ta det som det kommer helt enkelt. Mathias föräldrar har landställe uppe i Ytterberg där Mathias mamma är uppväxt. Så det blir i alla fall en liten semester dit. Där bor även Mathias moster och "hennes gubbe". Underbart för barnen att bara kunna öppna dörren springa/krypa ut och kunna leka hela dagarna.


Älskade Maja i Y-berg 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0