Härliga Helg!

Igår kväll var jag på "sminkparty" hos min syster. Hennes kompis Nathalie visade smink från Mary Kay, som man fick prova och köpa om man ville. Jätte trevligt var det!
Efteråt åt alla en god middag, det serverades en hemmagjord potatissallad, potatisklyftor i ugn, marinerad fläskytterfilé och en god sallad, samt bea sås, tzatziki och bröd! Sedan drack vi lite vin och hade det trevligt. De flesta tjejer åkte iväg med taxi för att gå ut på krogen vid halv elva. Men jag stannade kvar med Nathalie och satt och pratade en stund. Hon har också en dotter, som är fem månader, så det blev massa bebisprat men det var jätte kul! DÅ hade även mina föräldar kommit hem, så vi satt och pratade med dem också.
Vid tolv ringde Mathias och sa att Ellen var jätte ledsen, så det var bara att skynda hem. Tur att det är så nära, tog bara 5 minuter hem då jag sprang nästa hela vägen... Klarar inte av det där hjärtskärande gråtet som jag hörde genom telefonen. Men när jag kom hem sov hon i Mathias famn igen!! :)
Sedan sov jag ända till ett!!! Eller jag ammade massa gånger under natten, men jag gick inte upp förrän ett på dagen. Det var läääääänga sedan jag sov så länge på morgonen. Mathias gick upp med barnen och lät mig sova.

Idag på dagen har Maja varit borta hos sin faster och hennes kille. De har bakat muffins, åkt snowracer, hälsat på hos Björns brosa och kollar på hans ödla och skoprion, Maja var jätte nöjd med dagen och hade haft så kul!

Jag, Mathias och Ellen har varit uppe i centrum under dagen och handlat lite mat och lite kläder till Maja. Hon vill ha killkläder säger hon, så vi köpte 3 tröjor på killavdelningen. Jätte snygga! Jag börjar faktiskt tröttna rejält på alla "gulliga" barnkläder. Sedan köpte Matias en plånbok till mig också, det var verkligen på tiden...

Till middag smaskade vi i oss flera räkmackor och drack coca cola, mums!! Sedan har vi tvättat, nattat barnen och sånt där..... Imorgon ska vi upp jätte tidigt och ut på äventyr :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0