Valborgshelgen.

Gårdagen spenderades hos Roger, Karin & Molly (2,5år). Där var även mina föräldrar och lite annat folk i blandade åldrar. Mycket trevligt! Maja hittade en kompis som hette Nellie, hon skulle fylla 4 år i oktober. De lekte konstant i flera timmar utan att bråka en enda gång, helt fantastiskt! Det är så kul nu när det leker tillsammans, med varandra. De hade så himla kul ihop!
Jag och Mathias fick med andra ord känna oss nästintill barnfria, då vi absolut inte var välkomna in i barnrummet.. Det lär ungefär såhär när jag tittade in: "Nej mamma, gå ut härifrån nu!!! Vi vill faktiskt leka själva!!!"...
Stämningen var god, men jag måste säga att det är en rätt rolig syn att det vuxna människor onyktra. De blir annorlunda, fast de märker det knappt själva...
Maten var jätte god! Det var ett slags knytkalas och mina snittar var mycket uppskattade :) Jag gjorde tortillasnittar fyllda med lagrad ost, cremefraise & sambal oelek som man har i ugnen i ca 10 minuter. Ett recept jag fick av Mathias mamma, mycket gott!! Sen var det västerbottenpaj, köttfärspaj, olika sorters ostar, mozarellasallad, italienska skinkor i olika slag, salami, "räksnittar", efterätt i form av någon slags chokladtårta och lite annat smått & gott.

Idag fick jag sovmorgon! Men Maja vaknade jätte sent, vid tjugo i nio, så jag kunde änd inte sova längre än så fastän jag fick om jag ville. Låg kvar i sängen en stund & läste min bok men sedan hörde jag att Mathias och Maja gjorde iordning frukost och då gick jag upp omedelbart bums :)
Sedan har jag spenderat dagen på tu man hand med Jenny, vi har shoppat  Farsta Centrum samt tagit en fika på Gullvivan i Högdalen.
Mathias åkte på hockey vid tre och lämnade därför Maja hos sina föräldrar. Så jag får lämning till dörren vid 18-19 tiden! Jätte skönt med lite egen tid. Har passat på att vaxa benen och ta ett långt varmt bad, och så har jag unnat mig en calippo cola glass också, mums!
I farsta köpte jag vax, mascara, en tröja, inbjudsningskort (till Majas kalas) & ett limstift (för att Majas var slut).

Nu ska jag försöka hitta på något att äta, det är sådär lagom kul att laga mat till sig själv... Och sen ska jag fortsätta läsa min bok tror jag. Ikväll blir det lite lördagsmys med grönsaker & holidaydipp. Och om Maja somnar i tid tänkte jag se Avatar, eftersom Mathias ska ut efter hockeyn. Imorgon blir det till att hitta på något roligt med Maja så att älsklingen får sova ut lite, antar att han kommer vara lite bakis ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0