Sessan sover.

Nu sover vår lilla 3-åriga prinsessa. Hon somnade precis, efter en 13 timmars fullspäckad dag med en massa skoj.
Hon vaknade vid sju, så jag sa till henne att ligga kvar i sängen och vänta liten stund. Hon väntade med spänning och fick världens bredaste leende på läpparna när hon hörde att vi sjöng "Ja må hon leva", sedan såg hon alla paket och den lilla minitårtan som jag hade gjort och gapade stort! "Får jag äta godis på morgonen?!" Frågade hon förvånat när vi sa att hon fick äta sin lilla godistårta till frukost, i sängen. Hon öppnade snabbt alla paket och tackade efter varje paket, och såg alldelles lycklig ut. "Åh, jag har önskat mig en sån! Tack snälla!!"
Jag filmade alltihopa, så nu är det förevigat på film. Mysigt!
Sedan gick vi upp och började fixa på en gång. Åt frukost tillsammans, bakade lite fler kladdkakemuffins och gjorde en jordgubbstårta & en godistårta. Precis vad Maja hade önskat sig.
Kalaset var supermysigt, med släkt och de alla närmsta vännerna. Majas bästa kompisar var där såklart! Barnen lekte för fullt och hade superkul tillsammans, det är så kul att se dem nu när de verkligen leker ihop och hittar på olika lekar.
Maja fick massor av fina presenter! Pärlor, spel, blåsbubblor, en pippiryggsäck, gummistövlar, en kassaapparat som var jätte populär, böcker, kritor, "my little ponnys", t-shirt, sängkläder och lite annat roligt! Allt är mkt upskattat!
Efter kalaset gick vi hem & Maja lekte oavbrutet med sina nya saker, och med alla ballonger jag hade blåst upp. Vid fem tiden gick vi ut i värmen igen och köpte thaimat i "gula kiosken". Sedan satte vi oss i en park och åt middag på en filt, jag Mathias & Maja. Supermysigt! Gud vad jag älskar min lilla familj. Sedan fick Maja leka tills sju-tiden, då gick vi hem. Vi trodde Maja skulle somna på vägen, för hon var helt slut. Men inte då ;) Hon skulle minsann leka lite till när hon kom hem, men nu lite efter åtta tiden så somnade hon som sagt... En händelserik födelsedag, och jag tror att hon tyckte den var alldelles perfekt!
Nu har jag svullna fötter & ont i både höfter & ljumskar.. Men vad gör det?! Ingenting!!
Jag älskar denna värme!! Och jag älskar att vara gravíd för jag vet vad vi har framför oss!!
Längtar efter att tre ska bli fyra. Bara två månader kvar nu. Hoppas på en fin och varm sommar så att vi kan spendera våra dagar på stranden tills dess att bebis bestämmer sig för att titta ut.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Det låter som att Maja fick en fantastiskt fin födelsedag, grattis lilla stora tjejen! :)

2010-05-23 @ 22:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0