Min stora lilla flicka.

Imorgon bli min stora lilla flicka 3år. För tre år sedan skrev vi in oss på förlossningen. Jag hade ca 3 minuter mellan värkarna och hade ca 12 timmar kvar tills dess att Maja skulle se dagens ljus för första gången, och 12 timmar kvar tills att jag skulle bli mamma för första gången. Världens häftigaste känsla!
(Imorgon är det också exakt 2 månader kvar tills jag är beräknad att bli mamma för andra gången.)

Maja brukar rätt ofta vara ledig med mig på fredagar, om jag hunnit med de uppgifter jag måste ha gjort i skolan. Men eftersom hon var ledig med mig i torsdags, och eftersom hon ville fira sin födelsedag på förskolan, så fick hon gå dit idag! Hon var så stolt när jag lämnade henne med ett paket päronsplit!! Och när jag hämtade henne var kalaset fortfarande i full gång, så jag fick vara med när GRODAN kom med ett paket till Maja i sin mun. Maja fick två tofsar och ett hårspänne av förskolan i present, det var underbart att se lyckan och stoltheten i henne ögon! Den här dagen var det hennes tur att få paket av grodan! :)

Jag började baka kladdkakemuffins så fort jag kom hem igen imorse, vid 9.15 tiden. Sedan fixade jag lite här hemma. Gick upp til centrum och shoppade en massa nya sommarkläder till Maja (3 shorts, 2 linnen, en kjol & 3 capritights) och ett linne samt tre par trosor till mig att så småningom lägga i BB-väskan. Köpte även paket till Amanda som fyllde tre år i onsdags! (Vi ska på hennes 3årskalas på söndag. )Sedan mötte jag upp mamma & pappa för lunchbuffé på kinaresturangen i Högdalen.

Sen gick jag hem, läste lite gruppforum i skolan och gjorde något eget inlägg. Dessutom passade jag på att vila i nästan en timme, Maja har varit rätt så stökig de senaste nätterna, så det var så skönt!

Efter hämtning på förskolan så gick vi upp till centrum för att träffa min mamma. Mathias är på grönan ikväll med jobbet och min pappa & syster jobbar båda två så då tänkte jag, mamma och Maja passa på att hitta på något bara vi tre. Tanken var att vi kanske skulle åka in till stan, gå på grönan eller något annat skoj. Men helt plötsligt var himlen alldelles mörk, så vi stannade kvar här hemma. I högdalen centrum satt en riktigt fylletrasa på marken utanför den mest ökända krogen i hela Högdalen. Med sig hade hon ett barn, max ett år äldre än Maja, som var alldelles smutsigt. Vi sa till väktarna i centrum och när de kom dit och skulle prata med mamman (som var SÅÅÅÅ berusad), så började mamman att slåss med väktarna. Vi stannade för att titta så väktarna inte lät henne gå (det verkade så från början, innan hon började slåss), men sedan kom även polisen. Så förhoppningsvis blev flickan jourhemsplacerad eller hämtad av någon bra släkting eller pappan eller så... Det som jag verkligen reagerade på att den lilla flickan knappt reagerade när mamman började slåss med väktarna, utan bara blev lite orolig och såg sorgsen ut... Ett barn som vuxit upp i en vanlig familj hade blivit hysterisk om mamman började slåss med två okända män, så jag kan bara tänka mig vad denna unge varit med om....

Nog om det... Vi gick till mammas gård och åt en god middag ute,  mozarellaostsallad och ört- och vitlöksostfylld lövbiff, och så baugette till det! Jag och Maja var där ute ända tills efter sju, sedan gick vi hemmåt och Maja somnade i vagnen på väg hem! Hon var helt slut, lilltjejen.

När vi kom hem la jag Maja i sängen, sedan bakade jag en till plåt kladdkakemuffins till tills imorgon! Kan det där receptet i huvudet nu... Kan lägga upp det på bloggen sen, för det är verkligen ett jätte gott recept som jag ändrat lite på själv för att få det som jag vill ha det.
Jag har även blåst upp massa ballonger som ligger på golvet i köket och slagit in Majas paket och lagt på kökbordet! Det ska bli så himla mysigt att sjunga för henne imorgon bitti. Kameran är laddad och minneskortet tömt så att vi kan ta många kort imorgon. Videokameran är framtagen och batteriet laddas just nu (gud så dåliga vi har varit på att filma de sista året.... men vi har ju massa bilder och minnen i huvudet).

Nu hoppas vi stenhårt på att det blir fint väder imorgon!!! Håll tummarna, snälla!




Vackra, fina, söta, underbara (snart) 3-åring. Mamma älskar dig mest av allt i hela världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0