Ledig fredag.

Mathias har varit på jobbet idag, medan jag och Maja har varit lediga tillsammans och haft det mysigt! Men nu är det helg (igen!) och Mathias får ta och mysa nu istället. Fast precis för tillfället är han fullt upptagen med disken! Jag sa att jag kunde ta den, eftersom han har jobbat hela dagen, men det fick jag inte. Gulle han.

Tanken var egentligen att jag och Maja skulle bege oss mot Sköndal dagen till ära. Hem till Madde och Amanda. Där skulle även Alexandra med Elsa, Carro med Nellie samt Nikki med Esperanza och Leonel vara. Dock så snorar jag och Maja fortfarande en hel del, och jag vill inte riskera att smitta de andra. Särskilt inte lilla Leonel som bara är 1,5 månad gammal. Jätte tråkigt, men vi får ta det en annan dag helt enkelt.
Istället har jag och Maja spenderat dagen på "tu man hand". Vi tog det lugnt imorse, åt god frukost och tog ett varmt bad tillsammans. Sedan bakade vi kladdkakemuffins, efter det lekte vi en stund, åt rester av gårdagens pastasallad och myste. Efter det så gick vi till parken, Bandängen. Vi tittade länge på djuren och Maja lekte sedan i själva lekparken medan jag satt på en bänk och läste i min bok Mamma sa att jag var sjuk. Efter en stund dök en kompis till Maja upp, Nellie (en annan Nellie), så de fick leka en stund innan det var dags att gå hem.

Nu har vi precis ätit middag. Hemlagad pizza stod på menyn idag. Maja fick en glass till efterrätt eftersom det är fredag, men hon åt den inte så vi la tillbaka den i frysen. Det skulle aldrig ha hänt för några månader sedan!! Då hade hon ätit den hur mätt hon än var. Men nu spar hon hellre och äter det senare, än att äta upp det trots att hon egentligen är mätt.
Mathias har lyckats få i sig tre tycken kladdkakemuffin efter middagen, jag tror att han gillar dem!

Nu ska Mathias få ha datorn en stund. Trevlig helg på er allesammans!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0