Kladdkakemuffins.

Här kommer, enligt önskemål, receptet på mina kladdkakemuffins:

150 g smält smör
2 ägg
2,5 dl socker
0,5 dl sirap
2 tsk vaniljsocker
0,5-1dl kakao
2dl mjöl
1/2 tsk bakpulver
Bullformar


Smält smöret och låt det svalna en stund. Sätt på ugnen på 175 grader (200 grader om man inte har varmluftsugn blir bra, tror jag). Vispa ihop ägg, socker och sirap (behöver inte vispas sådär jätte poröst, en liten stund räcker bra!), häll sedan i smöret. Därefter blandar man i vaniljsockret, kakaon (efter smak, beror på hur stark chokladsmak man vill ha) och sedan mjölet till en jämn smet. Sist i med bakpulvret och blanda om! Häll därefter i smeten i bullformar, jag brukar fylla de ungefär till hälften (Det brukar bli ca 15-18 stycken av denna smet) . Sedan gräddar jag muffinsen långt ned i ugnen, näst längst ned, tills de är färdiga. Jag brukar ha inne mina i ca 15 minuter, max 20 minuter, men det varierar nog mycket från ugn till ugn. De ska ju vara kladdiga, men inte rinniga. De stelnar ju till lite sen när de svalnar också!

Ibland brukar jag ha i lite annat gott i mina muffins också... 
Lite rivet apelsinskal och hackad apelsinchoklad i smeten så får man goda apelsinchokladmuffins, eller om man tar någon dl kokos i smeten så får man jäte goda choklad & kokoskladdkakemuffins !



Kommentarer
Postat av: Evelina - Gravid i v38 <3

Tack så mycket! :) Har lagt ut en bild sen fotograferngen nu. Jätteroligt att du kommenterade och att du har följt min blogg. Och grattis till graviditeten, så mysigt med ett litet syskon.



Kram

2010-05-24 @ 16:18:09
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0