Bebissaker!

Har varit nere i källaren idag. Jag rotade, sorterade och höll på i nästan en timme! Med mig upp fick jag tre proppfulla kassar med bebiskläder i storlek 50,56 & 62! Samt en sjal och en bröstpump. Tog också med mig två soffkuddar som inte används. Tänkte att jag kunde använda dem till att sy en amningskudde nämligen! Får se bara, när och om det blir av. Här uppe ligger även en del nyköpta kläder till bebisen (så söta, tittar på dem lite då & då och läääängtar tills vi får använding för dem!) och en stor påse med bebiskläder som Love och/eller Emil har haft, samt en del som Emil fått låna av Majas gamla bebiskläder. Sen finns också den nya sjalen i skåpet & ett andningslarm. Vagnen är beställd och kommer i juni. Babyskyddet och babysittern får stå kvar i källaren tills i juli någongång. Vi måste köpa ett nytt skötbord, vi har bestämt oss för detta :



Sen behöver vi även en ny byrå för att få plats med alla bebiskläder (väntar med att tvätta alla bebiskläder tills vi köpt den nya byrån). Vad behöver vi mer då??? Kanske blöjor, nappar, flaskor, salvor, amningsinlägg, någon ny amningsbh och lite sånt där. Ska kolla vad vi har och vad som behövs... En ny madrass till resesängen behövs också, och kanske en till bebis kudde. Bebisen kommer att sova med oss (JA till samsovning!!!) men det kan vara skönt att lägga bebisen i sängen under dagen när man måste fixa med något. Särskilt sen när de börjar ta sig runt lite, då är det perfekt att sätta ned bebisen med lite leksaker där i medan man går och kissar eller tar en snabbdusch eller så :) Funderar även på att köpa en lite hundbädd från ikea! Haha, låter säkert helt knasigt. Men om Maja kommer in till oss på natten så känns det lite säkrare att ha bebisen i hundbädden i sängen, så Maja inte rullar på bebisen. Då har den lite kanter runt omkring sig. Den kan även vara mysig att ha i soffan och liknande tänkte jag!! Såhär ser den ut (finns även i grått & blått, har inte bestämt mig för vilken färg jag vill ha.. och har inte frågat mathias ännu heller):


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0