Härliga fredag!

Idag har jag haft det ganska så fullt upp hela dagen. Jag har hunnit med att sy en hel del korsstygn (Nej, jag är inte 70 år, men det är faktiskt jätte roligt och avkopplande!!), slingat håret blondare (blev okej, inte superbra, men det får duga), städat och fixat här hemma, lämnat och hämtat Maja på förskolan, och åkt till Huddinge och träffat upp Nadja, shoppat, ätit på donken och sedan åkt hemmåt igen, gått en sväng förbi konsum och köpt lite nödvändigt + glass och nu sitter vi här framför Let´s dance. Mathias är på hockey :)

Jag shoppade en knallrosa mössa och en knallrosa t-shirt från Nova Star till Maja, sen fick hon även solglasögon och hårspännen från H&M. Vi köpte även ett svart nagellack (som Maja valde) och ett rosa. Några örhängen från H&M fick följa med hem också, samt en fin sommarklänning som magen förhoppningsvis får plats i, samt en rosa massagegrej (till ryggen....).

Det var jätte trevligt att träffa söta Nadja! Lite vimsigt blir det bara när man har med sig barn, när den andra personen inte har barn. Det blir så många avbrott hela tiden, vilket man inte tänker så mycket på när man träffar någon ofta eller någon som också har barn som avbryter samtalen lika mkt som en själv, men när man träffar en nära vän som man inte pratat med på länge så märks det tydligt att fokus inte bara är på den personen och samtalet är liksom i "luften" eftersom man måste tänkta på vad Maja gör/är hela tiden! Men så var Maja trött och dessutom gick vi i affärer, så det är väl kanske inte ultimata stället heller. Hade varit enklare att gå till en park så Maja kunde leka själv, för då får man mer tid att prata :) Men vi hann prata massa en då och Maja var inte alls så jobbig som hon kan vara när hon är trött! Det är bra med fredagar när man kan lyxa till det med glass och halstabletter för att få lite lugn ;)

Ni som läser!!! Kan inte ni bara kommentera och lämna några fina killnamn?!?! Snälla, snälla, snälla!!! :)

På tjejlistan är har vi några riktiga favoriter, så där kan vi komma överens utan problem tror jag. Jag har några favoriter som han inte alls kan tänka sig visserligen, men jag tycker lika mycket om några andra namn som Mathias också gillar. På killsidan har vi ett enda namn som Mathias gillar jätte mycket, och som jag tycker är helt okej. Egentligen är det ett jätte fint namn, men det är bara inte riktigt min stil. Visserligen passar det bra ihop med Maja och vi ska nog inte ha fler barn efter denna lilla bebis heller, så jag behöver inte tänka att det ska funka med kommande syskon heller. Men, jag skulle gärna vilja ha några andra namn att välja imellan om det blev en kille!!

Om ni undrar vilka favoriterna är just nu är det: Ellen, Ebba, Mira, Nora och så Isak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0