Gnällspik.

Idag är jag en riktig gnällspik, så att ni vet. Natten har varit hemsk. Jag har varit väldigt förskonad från diverse graviditetskrämpor, båda graviditeterna, så jag ska egentligen inte klaga. Men jag är inte van!!
Inatt vaknade jag hela tiden av att jag hade ont på olika ställen.. Var det inte höfterna, så var det  ljumskarna.. eller ryggen.. nacken... benen.... och värst av allt var de återkommande ligamentsmärtorna (som jag knappt kännt av tidigare).
Tror minsann att jag ska vila en stund på dagen idag, för jag känner mig inte utvilad överhuvudtaget.

När jag väntade Maja så jobbade jag heltid på förskola fram tills två veckor innan BF, utan problem! Jag hade kunnat jobba ända fram tills dess att jag födde om det hade varit så, men jag tycke det var skönt att få vara lite ledig innan bebis ankomst. Sen kom Maja ju 6 dagar över tiden, så jag var ledig i ca 3 veckor vilket var jätte skönt.
Men, jag tog det nog inte direkt lugnt. Jag målade till exempel balkonggolvet, höggravid som jag var!
Denna gång är jag mycket tröttare, mer öm i kroppen och skulle verkligen inte orka jobba heltid.
Fast jag kanske bara har blivit bekväm?? Eller så beror det på att jag har en 3-åring som tar en massa energi och kraft, och att kroppen inte är lika stark denna gång??

Hur som helst... Nu ska jag faktiskt inte klaga mer. Jag har fått må så himla bra under mina graviditeter, så jag ska vara tacksam för det!

Idag ska jag tvätta 4 maskiner tvätt, vila och lägga över ca. 3000 bilder på denna datorn och sedan kopiera över de till vår externa hårddisk. Sedan ska jag tömma minneskorten i båda kamerorna, så att vi kan ta massor av ny bilder i sommar och på vår nya lilla familjemedlem så småning om :)

(Borde förövrigt framkalla en himla massa kort och sätta in i fotoalbum. Det får nog bli ett framtida mål, som jag borde kunne uppnå under föräldraledigheten.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0