BM-besök

Bm-besök vecka 36+6
Vikt: +13kg
Sf-mått: 33
Hjärtljud: 146-147
Fortfarande huvudet ner och fixerad, såklart!
Urinprov u.a (utan anmärkning)

Med andra ord, allt såg fint ut!

Bm och jag gick igenom graviditeten och pratade lite om kommande förlossning. Skrev in i journalen att jag ser fram emot förlossningen och har en positiv syn på min första förlossning. Skrev även att jag inte vill ha någon medicinsk smärtlindring som epidrual & lustgas (men det beror ändå helt på värkarbetet. Andra barnet brukar gå fortare, men liknar värkarbetet det med Maja så kommer jag nog ta åtminstone lustgas igen. Vi får se helt enkelt. Men målet är att klara mig utan, men jag blir inte på något sätt besviken om jag känner att jag behöver det ändå.)
Vi srev även in att Mathias har nålfobi och inte vill vara närvarande i rummet när bm sätter nål.
Bm tyckte inte att det behövdes skrivas något förlossningsbrev eftersom vi fick med det viktigaste i journalen, om jag inte hade något särskilt att ta upp och det har jag ju egentligen inte.
Hon fick med det jag ville ha sagt helt enkelt!
Bara jag får en bm och usk som jag litar på (annars byter jag bara) så tror jag att allt kommer att gå jätte bra! Vill inte planera för mycket, utan tar allt som det kommer. Det är svårt innan att veta hur man vill ha det, det beror så mycket på sinnesstämning, humör, förlopp, hur partnern är, bm & uskans roll osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0