Regn!

Och jag älskar det. Så skönt med svalka, frisk luft och härligt regnväder ute. Perfekt väder att föda barn i, eller vad tycker ni?
Jag har ju gissat at bebis ska komma den 25:e eller den 27:e juli, idag känns dock rätt kört. Men nu kan ni väl snälla hålla tummarna för den 27:e?!? Eller kanske redan imorgon?!
Hoppas mest på att inte behöva gå över mer än vad jag gjorde med Maja, det vill säga 6 dagar över tiden. Men jag kan inte styra över det heller, och om man ska vara positiv så är det ju absolut max 11 dagar till bebis, antagligen tidigare än så då SÖS sätter igång en redan i vecka 41+2 om man är mogen och det finns plats.
Fast jag vill ju helst av allt undvika igångsättning, helt klart. Min största rädsla är att snittas, och risken är högre vid igångsättning.
Hur som helst så har jag mycket sammandragningar, särskilt på kvällarna. En del riktigt jobbiga, men de flesta bara obehagliga och småonda. Man kan ju hoppas att de ger lite resultat i alla fall, så att jag börjar öppna mig lite smått. Har hört att om man fött barn tidigare så kan man vara öppen 2-3 cm långt innan förlossningen startar, och det vore ju alltid trevligt att "betat" av de där första jobbiga centrimetrarna.

Maja är på Gröna Lund idag med min mamma, min moster och hennes två barn (mina kusiner) Love snart 4 år och Emil 1,5 år! Det är femte gången för i år som Maja är på Grönan och hon älskar det!

Förlåt föresten för dålig uppdatering, har verkligen blivit lat de senaste dagarna. Går runt här i min gravidbubbla och tänker på bebis, och hoppas på att det snart sätter igång. Pustar och stånkar vad jag än gör, och längtar tillbaka till min gamla kropp igen - att få känna sig lie smidig.

Ha det så bra!! / Nina, Bf +3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0