Ellen är fyra dagar gammal nu! Hittills är...

img_1144 (MMS)

Ellen är fyra dagar gammal nu! Hittills är hon väldigt snäll och sover väldigt mycket :) det märks tydligt att hon har en helt annan personlighet än vad storasyster Maja har! Allt flyter på här hemma och det är såååååå mysigt att ha bebis igen. Gud vad jag älskar mina fina underbara barn Maja tycker omställnigen är jobbig och är väldigt gnällig, ledsen och arg. Inte mot Ellen, henne vill hon pussa på hela tiden, men hon testar min och Mathias kärlek till henne väldigt mycket. Det är såklart krävande och det är svårt att inte bli arg på henne, men vi försöker verkligen ge henne mycket egentid. Annars är allt toppen med oss alla! Förlossningen tog 4,5 timme från första kännbara värk tills att hon var ute, varav 1 h och 6 minuter på förlossningen. (Återkommer med förlossningsberättelse senare.) Jag mådde bra på en gång och vi åkte hem när Ellen bara var några timmar gammal. Hon ammade direkt och mådde bra, jag kände mig bara rastlös på sjukhuset och Maja väntade på oss :) kändes toppen att komma hem så snabbt och vi fick sova gott i vår säng hemma, hela familjen tillsammans!!


Kommentarer
Postat av: Madde

Vad mysigt ni verkar ha det! Inte så konstigt att Maja testar er.. Det kommer säkerligen Amanda också göra. Våra tjejer börjar bli så stoora! Snart är Amanda och Nellie också storasystrar, helt ofattbart. Hopppas ni fortsätter och må bra, och att vi kan ses snart. Kramar

2010-08-01 @ 18:16:23
Postat av: Jenny

Såå mysigt!

Jag längtar till första träffen!

2010-08-02 @ 11:57:18
URL: http://resamotovisshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0