2 dagar kvar!

Nu är det bara två dagar kvar til bf, sen går jag på övertid! Inte en enda känning inatt (vilket jag haft tidigare nätter), lite surt men samtidigt vet jag ju att det kan starta precis när som helst, hur som helst.
Mathias har ju gissat på fredag, det skulle vara en rätt bra dag att föda barn på tror jag!
Ärligt talat så är till och med jag supertrött på att vara gravid nu i slutet, även om jag "brukar" trivas bra som gravid. Men nu är det mest jobbigt faktiskt. Längtar så mycket!! Är inte ett dugg nervös för förlossningen eller så, det enda som lite läskigt/nervöst är hur allt ska bli med Maja.
Att hon ska känna sig utanför, inte känna sig lika älskad som tidigare... Hon är så pass stor nu att hon antagligen kommer att testa vår kärlek till henne väldigt mycket när bebisen väl kommer, och jag tror jag får räkna med en hel del gråt, bråk och tjat här hemma från hennes sida när bebisen väl kommer.
Hon är ju vår lilla prinsessa, som alltid har kommit i första hand och som jämt har fått mycket tid och kärlek av oss, och nu kommer snart en ny liten familjemedlem som kommer behöva mig ännu mer och som ibland kommer att få gå före för att jag är den som ammar m.m. Det kommer nog bli lite jobbigt för henne med den omställningen, att få dela vår kärlek med någon annan.
Men det ska lösa sig, det med!! Längtar som sagt oerhört mycket, och det gör Maja också!! :)
Dessutom har ju Maja och bebisen världens mest fantastiska pappa!! Min älskling, vår fina Mathias, som är bäst bäst bäst!! Snart är vi en familj på fyra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0