Söndag - vilodagen.

Det är inte var dag man äter chips med dipp till mellis. Men idag gjorde jag det, fick ett sådant fruktansvärt sug nämligen... Det var tänkt att ha till fredagsmyset men ingen var sugen då (eller jo, säkert Maja om vi hade sagt något till henne)... Så då gör det väl inget om jag åt lite idag istället? Det är typ 9/10delar av chipsen kvar.. och det kommer att slängas som vanligt. Fattar inte varför jag köper chips egentligen, borde bara köpa morötter, blomkål och paprika att doppa i, det är ju så mycket godare!
Jag är sådär tråkigt "gravidhjärning" (fint uttryck va?). Ja, alltså min hjärna är en gravidhjärna och inte mycket mer. Vad jag än tänker på så slutar det alltid att jag tänker på liten i magen eller på att den nyss rörde sig eller att jag vill att den ska röra sig eller vad den ska heta eller... Ja, ni fattar. Mathias tyckte tydligen mycket om Ellen, så där har vi ett namn som vi båda gillar väldigt, väldigt mycket :) Om det nu är en flicka vill säga. Ebba är ett annat favoritnamn som vi hade som förslag redan till Maja. Kan inte bestämma mig vilket som är finast dock. Även Ella är fint, och det gillar Mathias också... Men det känns inte alls lika fint som Ellen eller Ebba, tycker de har lite mer karaktär, att de är lite tuffare.. Ella känns lite för mjukt. 
Vi lär väl hinna ångra oss några gånger hur som helst..
Idag ska vi på middag hos mamma, pappa kommer inte vara hemma då han ska på pokerturnering. Vi ska få stek, gott gott!
Maja har sovit ca 10 timmar per natt och inget på dagen de senaste dagarna. Jag tycker att det är alldelles för lite faktiskt. Hon är trött men vägrar sova innan kl 21 och vaknar vid sju fast hon knappt kan hålla ögonen uppe ska hon ändå upp! Aja, hon kanske sover igen sig i veckan eller något. Hon brukar behöva åtminstone 11-12 timmars sömn per dygn. Hoppas verkligen inte att detta ska blir en ny rutin. Det blir liksom inte många timmars egentid på kvällen då..
Dagen har varit mycket lugn. Vi har plockat och städat lite här hemma och inte mycket mer än så.. Funderade ett tag på att åka lite snowracer idag också, men jag blev lat och Maja verkar tycka det är skönt att bara ta det lugnt! Och så ska vi ju faktiskt ut sen, så det känns inte som om det gör något.
Själv har jag fastnat för lite spel på telefonen... Så jag har spelat en hel del idag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0