Piggare!

Äntligen börjar den förskräckliga tröttheten som jag drabbades av så fort jag blev gravid (var ALDRIG så trött när jag väntade Maja)  försvinna och det är så jäkla skönt. För det är inte särskilt roligt att gå runt som en zombie trots att man sovit 12 timmar på natten och några timmar på dagen...
Annars ska jag egentligen inte klaga på någonting. Denna graviditete är precis lika snäll som den med Maja. Med Maja hade jag inte ont någonstans i stort sett under hela graviditeten, mådde inte illa, kände inte av foglossning eller ishias eller någonting alls. Denna gång har jag mått pytte lite illa vid måltider, men ingenting att klaga på annars!! Det konstigaste är att min rygg, som annars är så himla dålig, blir så mycket bättre när jag är gravid! Min naprapat som jag går hos 1 gång i månaden i vanliga fall, förklarade att det var hormonerna och att vissa tjejer faktiskt blev bättre under graviditeten. Och jag som var LIVRÄDD att jag skulle få ännu ondare i ryggen när jag blev gravid med Maja efterom jag har väldigt ont i vanliga fall, men det blev abra bättre och bättre och det verkar bli likadant denna gång.
Jag tror att det är en tjej i magen även denna gång, men vi får se! Vi har inte riktigt bestämt om vi ska ta reda på det eller inte... troligtvis inte.
Jag har redan börjat fundera på vagn.. Tror det blir en bugaboo cameleon (fast den är så jäkla dyr!), eller en Emmaljunga ocone city! :)

Idag har jag tvättat en massa på dagen och sen var jag och Mathias i Farsta C och shoppade lite så då fick Maja vara hos mormor och morfar en stund. Jag köpte bara slingor till håret och två par långa linnen.. Mathias köpte ett par skitsnygga lacoste skor och hårgele.. Sen så köpte vi raklödder också. Till Maja blev det färg att måla med! Sådan färg som de har på dagis i stora flaskor, mycket roligare än vattenfärg! En flaska kostade 42 kronor så hon fick nöja sig med blå, grön, röd och gul till att börja med och jag tror det räcker utmärkt till henne just nu. Ska fylla på med lite mer färger med tiden!

Ja just det... Jag känner redan bebisen!!! Förra gången kände jag inte förrän i vecka 19 eller 20 men nu känner jag fastän jag bara är i vecka 13, 14 imorgon!! Jag har nästan inte trott på folk som sagt att de känner sin bebis så tidigt förut, det känns så sjukt tidigt liksom och bebisen är ju så liten fortfarande. Men alltså, det går ju knappt att ta miste på och när man känt bebisen förut så känner man ju tidigare med andra barnet.. Får se om jag bara har inbillat mig alltihopa eller om det faktiskt är lillplutten där inne som redan busar! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0