Namn

Det här med namn är så himla svårt. Men roligt på samma gång!
Mathias är typen som har något förslag inom sig och påstår att man ser på förlossningen vad ungen ska heta! Jag har kommit på att han säkert har något namn bessämt  som han tänker försöka övertala mig om när jag är nyförlöst på bb.
Om Maja får en syster vill jag att hon ska heta: Ebba, Alva, Ellen, Selma, Elna eller Signe. Som jag känner just nu i alla fall! Freja är också fint, men känns lite bill och bull ihop med Maja fastän vissa tycker det passar jätte bra. Jag tror att det är störst chans att Mathias kan gå med på Ebba eller Alva. 
Killnamn har jag ingen jäkla aning om. Mathias vill Isak eller Mio. Jag tycker bättre om svenska äldre namn som han tycker är töntiga eller så tror han att jag driver med honom fastän jag är helt allvarlig. Förslag har varit exempelvis varit Valter (gick FET bort tydligen fast det är såå fint!) och Vilmer (tyckte han inte om, isåfall var Vilme bättre tror jag..). 
Kanske får göra en deal med honom... Jag bestämmer namn om det blir en tjej och han om det blir en kille? :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0