En trött tråkmåns..

Har jag varit.. Fullständigt utmattad! Nu börjar jag bli lite piggare, men fortfarande tröttare än vanligt.
Men tröttheten kommer ur något alldelles underbart. En liten bebis som växer i min mage och tar en massa energi, helt fantastiskt!
Jag går in i vecka 13 om två dagar och har då lyckats passerat den magiska 12-veckors gränsen!
1 februari ska jag till bm (barnmorskan) och lyssna på hjärtljuden. Längtar jätte mycket på att få en bekräftelse på att liten mår bra där inne :)
Sen i slutet på februari så ska vi göra det stora ultraljudet! Och någonstans i februari borde jag faktiskt ha känt det första sparkarna!!! Mycket att se fram emot med andra ord!
Maja är jätte stolt, pussar ofta magen och säger att hon älskar sin bebis. Gullungen!
Nu håller ni tummarna för att allt går bra, eller hur?
Vi ska boka nåttarö till första veckan i juli, och bebisen är beräknad den 22a. En liten chansning med andra ord! Maja kom ju 6 dagar försent och jag tror att nästa kommer vara några dagar sen, den också. Men om bebis mot förmodan vill titta ut sisådär två veckor innan bräknad tid så får vi helt enkelt ringa efter hellikoptern och flygas till södersjukhuset! Lär antagligen inte ta så jäkla mycket längre tid än att lämna Maja hos farmor/farfar/mormor/morfar för att sedan ta bilen till sös, hitta parkering och gå upp till förlossningen. Så det löser sig alltid. Vore ju fakiskt rätt coolt att ta hellikoptern till bb, eller vad säger ni?
Äh, som sagt blir bebisen nog några dagar sen.

Ska försöka skriva lite oftare, nu när jag är lite piggare. Snart börjar skolan igen dock, Sjukvård (med praktik v8-11!!), så då kanske tröttheten blir värre igen. Den som lever får se! Det ska iaf bli otroligt kul att läsa sjukvård och få ha praktik på sjukhus, det har jag sett fram emot sen jag startade undersköterskeutbildningen! Och tänk att jag fakitskt är färdigutbildad undersköterska i början av juni!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0