Måndag 3:e januari.

Åh vad jag längtar tills den 3:e januari kl. 10.00 för då ska jag klippa av mig massa gammalt äckligt hår. Jag är så trött på mina slitna längder!!! Amningen gör att jag tappar massa hår och allt färgande/slingande av håret har gjort håret rejält slitet trots att jag klippt det. Så nu ska det bli axellångt, och jag tycker det är riktigt fint eftersom det blir lite mer frisyr av det hela - även de dagar man inte hinner fixa håret innan det är dags att lämna på förskolan och sånt.

Sen kommer håret att bli ganska blondt igen. Fast det ska jag göra någon vecka senare, så att det inte hinner bli någon utväxt till Ellens dop. Men jag orkar inte vänta så länge på att klippa mig så jag får gå två gånger.

(Funderade på att bli brunett först... Men jag ska inte bli det för att: Jag tröttnar alltid på det. Det blonda lyser alltid igenom efter 2-3 tvättar oavsett hur ofta jag färgar det brunt. Jag var brunett på Majas dop så det är roligt att vara blond på Ellens dop. Blondiner har roligare.)

Det tråkiga med hår är att det kostar så jäkla mycket att underhålla det och ha det fint.



Kommentarer
Postat av: Ida

Ja den är väldigt fin! Passar perfekt till Julius dop tycker jag, det är lite mer jag också med ljusa färger! :) Längtar redan tills jag får använda den, fast den levereras först i slutet av december så får hålla ut! Kram

2010-12-23 @ 19:28:23
URL: http://mummylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0