Måndag.

Idag har jag inte gjort så mycket. Försökte sova på dagen men fick en massa samtal med jämna mellanrum. Typiskt! Jag satte på ljudlös men vaknade ändå av vibratorn som jag inte ville stänga av. (Jag väntar nämligen samtal från skatteverket ang. Ellens namn som ska regristreras. Vi har lite bråttom med pass nu nämligen, och man får inte göra pass förrän barnets namn är regristrerat i folkbokföringen. Men som tur är känner mamma en kvinna som jobbar på passcentralen inne i city, så det ska nog ordna sig så fort namnet är klart hos skatteverket. I värsta fall får vi lägga ner pengar på ett provosoriskt pass. Men det skulle kännas lite surt att lägga närmare tusenlappen för att sedan kasta det så fort man kommer hem. Hoppas skatteverket snabbar på lite! Ni kan väl hålla era tummar för det?!)
Vart var jag nu...? Jo, jag försökte sova.. men gav upp. Så jag plockade lite här hemma istället och sen kom Mathias syster och ex över med en diskmaskin, gud så skönt det ska bli att slippa diska förhand! Dock är den rätt stor och klumpig där på diskbänken.. Men denna gång ska jag, för ovanligheten skull, tänka mer på hur praktiskt det är än på hur det ser ut. Så det får vara så!

Efter det skulle jag hämta Maja på förskolan, men så ringde min pappa och frågade om han fick hämta Maja. Självklart fick han det, så då gick jag upp till centrum så länge och shoppade lite fina kläder till Ellen på Lindex, och två par tumvantar till Maja. Det lär väl behövas snart skulle jag tro... (Lägger upp en bild på Ellens nya kläder senare eller imorgon. De var så himla söta.) Sedan kom Maja och pappa upp till centrum och vi tog en fika på Gullvivan. Därefter gick vi till parken och när Mathias kom från jobbet åkte jag och Mathias snabbt iväg till Willys och köpte en stor och en mindre resväska där. De var jätte fina, till ett mt bra pris! Hoppas de håller bra också.. Under tiden passade morfar Ellen och Maja, vilket hade gått jätte bra. Det var ju bara en halvtimme, men det kändes ändå lite nervöst att lämna Ellen för första gången till någon annan än Mathias.
Jag köpte även köttfärs på Willy, så jag lagade köttfärssås och spaghetti hemma hos mamma och pappa. Gott och trevligt!

Nu har vi precis nattan båda barnen. Mathias tittar på Hamarby-Jönköping och själv sitter jag framför datorn (som ni förstår) och lär väl göra ett tag till.

Imorgon ska jag träffa Ida, det ska verkligen bli jätte roligt! Vi har inte setts på flera år, men nu har vi fått tillbaka kontaken på internet. Hon fick en son ca 2 veckor före mig, så vi ska ses med våra bebisar! Hon bor väldigt nära också, så förhoppningsvis blir det en del barnvagnspromenader och fikor under föräldraledigheten!

(Kom på att jag började inlägget med "idag har jag inte gjort så mycket", men nu när jag läser ígenom inlägget inser jag att jag har hunnit med en hel del!")


Kommentarer
Postat av: Asbjornjeanette

Just checking to see if my dad s guest book is working, not that I don not believe him. I might just have to have one of these myself.

2011-08-18 @ 11:12:22
URL: http://asbjornjeanette.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0