Lediga dagar, härliga dagar.

Det är härligt med några dagar ledigt tillsammans. Maja är glad mest hela tiden, förutom några utbrott och gnäll när hon är trött. Hon borde sova mer, men är fullt upptagen med allt spännande, så hon sover mindre än vanligt. I alla fall det senaste dygnet. Kanske får hon sova middag idag, om det går, så hon orkar med kvällen.
Vi ska på hockey kl 16, hela familjen! Ska bli jätte roligt :) Jag är inte ett så stort fan av hockey, inte alls överhuvudtaget faktiskt. Men det finns inte så mycket mysigare än att umgås tillsammans hela familjen, och speciellt att se Mathias och Maja glada och uppspelta! :) Så det ska bli så himla roligt bara därför! 
Vi köpte biljetter igår (som för övrigt var svindyra, tycker jag...) och Maja har pratat om det sen dess, hur alla skriker och hejar, att hon ska få godis och att hon ska heja på djurgårn. Det första hon sa imorse när hon vaknade var "Ska vi gå på hockey idag, mamma? Du, jag och pappa?" och hade världens leende på läpparna. Sedan pratade hon om det länge medan jag försökte sova vidare.. 
Mitt järnvärde låg på 110 hos barnmorskan sist, så jag är rätt trött just nu. Mamma berättade att för tjugo år sedan så fick man ligga inne på sjukhus och ta emot blod om man hade så lågt blodvärde!! Lite skillnad från idag. 
Nu ska jag och Maja ta ett bad tillsammans, hon älskar verkligen att bada!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0