bättre sent än aldrig.

Det var ett tag sedan jag skrev något här, och det har inte varit självvalt. Jag har flera gånger skrivit långa (och korta) inlägg men så fort jag har försökt att ladda upp en bild så har hela sidan slutat att fungera. Därför tänker jag inte bjuda på några bilder i detta inlägg, jag orkar helt enkelt inte blir irriterad ännu en gång. Kanske försöker jag mig på att ladda upp några bilder senare, i hopp om att det faktiskt fungerar. Jag har ju fått min nya kamera, en Canon Eos 1000D, och det blir väldigt fina bilder!! Även om jag inte har lärt mig kamerar sådär jätte bra ännu, och vilka inställningar som blir bäst att använda när osv.. Men det kommer väl med lite övning. Helgen har varit supermysig och har i vanlig ordning tillbringats med familj och vänner. I fredags åt vi goda räksmörgåsar och Maja fick pannkakor (fast hon åt lite av varje, det var mest det att hon hade önskat sig pannkakor), sedan spenderade vi kvällen framför tv:n. Vi kollade på talang, och lyckades se tre fantastiska människor som sjöng helt otroligt bra. Vilken känsla de bjöd på! Sedan var det ju sista avsnittet på Solsidan, så fantastiskt roligt :)
I lördags fick älsklingen sovmorgon, medan jag och Maja gick upp och åt frukost tillsammans och myste en stund innan vi gick ut. Vädret var urtrist, men vi trotsade det och gick till Bandängen (en parklek här i närheten där det finns djur, en barnbassäng att plaska i på sommaren och sen rutchkanor, gungor och allt sådant) med Carro och Nellie. Jätte mysigt! Blev som vanligt korvgrillning och sen en stund inne i parklekens hus för att värma oss och dricka en kopp kaffe. Barnen var vildare en vanligt och sprang omkring som sjutton, vi fick säga till dem att lugna ned sig många gånger.... Men roligt hade dem minsann! :) Efter det var vi på Ica och handlade lite till middagen, och lördagsgodis såklart! När vi kom hem somnade hela familjen...... så Maja var vaken länge på lördagskvällen. På lördagen åt vi biffteki m. pommes och en god mozarella sallad! Mycket gott. Jag kollade vad det skulle vara på tv på kvällen, och ingenting verkade roligt så jag gick iväg och hyrde några filmer medan Maja och Mathias myste i soffan tillsammans. Maja fick en ny Spöket Laban film (hon är inne i en spöket laban period) och jag hyrde en Wallander film och så en komedi som vi inte har sett ännu: All about Steve. Igår så var vi förbi Biltema och köpte en fin rosa cykel med stödhjul till Maja, och hon var så glad!! :) Vi svängde även förbi Bauhaus och köpte två taklampor - en till vardagsrummet och en till sovrummet. Spotlight till båda rummen, har lite svårt för lampor som hänger ned just nu av någon anledning... På kvällen var vi ute och cyklade och sedan köpte vi hem pizza & kebabrulle. Smaskigt!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0