Vårt vardagsliv.

Det krävs nog egentligen ingen direkt presentation känner jag. Jag låter er istället hoppa direkt in i vårt vardagsliv med allt vad det innebär!

Dagen började riktigt bra, och är det fortfarande. Jag och Maja ligger i soffan med fötterna på bordet, hon tittar på Playhouse disney och själv surfar jag runt på nätet sedan någon timme tillbaka. Ingen av oss är påklädda och ingen av oss har borstat tänderna, men idag är en sådan dag då varken Maja eller jag bryr oss det minsta. Natten var en enda lång hostattack, med Maja i huvudrollen. Jag sov rätt så gott ändå, men Mathias hade tagit sin kudde och sitt täcke för att sedan lägga sig till rätta på soffan någon gång under natten. Maja har troligtvis förkylningsastma så vid minsta förkylning så hostar hon som en galning, och i "svintider" som denna är hon inte så populär på dagis just för tillfället. Därför är hon hemma med mig idag, vilket är både mysigt och jobbigt på samma gång. Jag skulle ha haft sista lektionen på kursen Etik och livsfrågor idag, och det skulle för min del innebära en redovisning om jehovas vittnens syn på vissa skeenden i livet som är relaterade till vård och omsorg. Nu missar jag den, och får skriva ett arbete istället. På ett sätt är det skönt att vara hemma, och slippe redovisa. Det måste jag ju erkänna, annars hade jag ju ljugit för er. Samtidigt skulle det vara mycket mindre tidskrävande att gå dit och redovisa ca en kvart, istället för att skriva ihop allt till ett arbete. Men nu är det ju som det är helt enkelt. Dagen blir lite annorlunda än vad det var tänkt, lite mer barnprogram, hostattacker, matlagning, barnskrik, lek, data, tjat, gos och mammaliv än vad det hade blivit i ett klassrum.


I förkylningstider längtar i alla fall jag tillbaka till en sommardag som denna:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0