Helgen som gått.

I fredags var vi hemma hela familjen tillsammans. Fredagsmys såklart, så vi åt lite glass och mumsade ostbågar till idol. Älskar dessa mysiga myskvällar tillsammans med familjen, och de värderas så himla högt! Kan verkligen inte förstå glädjen med att festa helg efter helg som man gjorde för några år sedan. Vad för stimulering ger det? Det är ju samma sak nästan jämt, först trevligt sällskap och en hel del alkohol, sedan ännu mera alkohol och tillslut fylla, somna, vakna bakis.. Ser inte så stor mening med det alls faktiskt. Men igår var det jag och Mathias som faktiskt gjorde precis det! Det är mycket roligare att komma ut och festa lite när man inte gör det särskilt ofta. Först gick vi på hockey, som ni kunde läsa i förra inlägget. Det var riktigt bra drag faktiskt, och var mycket roligare än vad jag hade förväntat mig med tanke på att jag inte är hockeyintresserad för fem öre. Hur som helst så förlorade djurgården och jag imponerades återigen av att Mathias tog det så coolt mot för två år sedan då han hade slagit i någon vägg och tjurat i x antal timmar.. Nu var han besviken en stund men lät det inte gå ut över mig, skönt! Vi åkte till Fridays på Stureplan och tänkte käka middag där, men det var så lång väntetid för att få bord så vi nöjde oss med ett glas vin/öl och begav oss sedan till Sanzibar på Norrmalmstorg. Åt och drack gott och hade supermysigt bara vi två. För att avsluta kvällen gick vi till Karlsson & Co, tog några drinkar och cider och hade jätte kul! Medelåldern var väl runt 45 där, men det gjorde ingenting alls. Mycket skönare än att spendera tiden på ett "18-ställe". Vi var rätt trötta och tog en taxi hem vid tolv, superskönt.
Idag har vi varit hos min farmor och farfar, firat farfar i efterskott och min farbror som fyller 43 år idag. Trevligt, trevligt! Sedan blev det middag hos mina föräldrar, ryggbiff m. pressad potatis och sallad, till det någon skysås med bacon som inte jag åt utan tog istället massa vitlökssmör...
Maja var helt slut efter en fartfylld helg med diverseaktiviteter som hon har haft för sig, badhus, slagsmål i parken (med knytnävar och hårda sparkar...), resturangbesök m. morfar och moster och mycket mer. Så hon somnade snabbt ikväll, jätte skönt för mig och Mathias. Strax blir det soffan och en kopp té.
Just det! Vi har beställt en stor säng till Maja som ska komma om 1-3 veckor. Den ser ut såhär:

Förutom det köpte vi ett par stentvättade jeanstights till henne, supersnygga! Ett par svarta mjukisbyxor, ett par riktiga baggyjeans och ett pas svarta byxor som också var lite baggy. Hon har växt som sjutton den senaste tiden och även om jag har köpt massor av nya kläder till henne den sista tiden så saknade hon just byxor.
Imorgon blir det lite shopping för mig, ska till Farsta eller Skärholmen med Jenny. Kanske blir det något av sakerna som jag la upp bilder på tidigare. Skorna från Din Sko känns som väldigt heta kandidater just nu och känns dessutom väldigt praktiska...
Nu är det inte många dagar kvar tills jag och Madde åker på RAW Comedy Cruise med massa komiker, som bland annat Magnus Betnér och Peter Wahlbeck. Ska bli SÅ skoj! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0