Skärpning!

Ja, måste ju skälla lite på mig själv för jag uppdaterat bloggen så vansinnigt dåligt. Vet faktiskt inte varför, tir har jag ju bara jag tar mig tiden att göra det. Så det är inte problemet. Har väl helt enkelt var någon slags kombo av dålig inspiration och att jag faktiskt glömt bort det.
I helgen har det inte hänt så mycket. Vi har myst tillsammans hela familjen.. Gjort det vanliga, kollat Idol, käkat godis o god mat... Varit på IKEA och köpt madrass, ribbotten, kudde, täcke och en liten hjärtformad rosa matta till Maja. Nu fattas bara sängen som vi beställt från JYSK. Den finns i lager, men de får inte ut den för att de har fått för stor leverans?! Haha, JYSK i Högdalen får väl sisådär 1/10 i betyg... I alla fall i service. Sängen är förstås väldigt fin fortfarande... om den bara kommer någon gång.
Maja är så duktigoch har börjat prata 6-7 ords meningar nästan hela tiden. Roligt med utveckling! Det första hon sa när hon fick se sin madrass med täcke och kudde var: ÅH! Tack snälla! Pippi har osså en jätte stor madrass!
Tror hon tänker på när pippi ligger med fötterna på huvudkudden i sin säng... Hon tycker att det är jätte kul och knasigt så när hon såg sin stora madrass så kom hon väl att tänka på det.
En till rolig sak med Maajs språkutveckling är att hon faktiskt börjat använda sig utav alla dess små ord som OCH, SÅ, EN, FÖR, TILL... ja sånna drär små utfyllnadsord som hon missade förut. Som just : pippi har osså EN jätte stor madrass, eller Jag OCH mamma vill ha EN glass, jag vill gå TILL dagis... osv. Hon låter faktiskt mycket större helt plöstligt när några små ord har tillkommit alla meningar. Förut lät det: jag vill gå dagis.... jag vill ha glass..
Sen har hon börjat fråga; Vad gör du? eller Vad har du gjort? HELA TIDEN!! Andra saker som hon säger hela tiden är: Titta på mig mamma, titta på mig pappa. Kolla nu då mamma! Titta på mig då pappa!
Aja nog om det nu.... Mest mamma och pappa själva som bryr sig... haha....
Nu ska jag strax väcka de troll jag nyss prata om :) Vi ska titta på moster Fridas bandymatch.
På återseende, snart igen! (lovar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0