Sorg.

Har egentligen haft en helt fantastisk kväll på jobbet. Skrattat och busat, och haft det sådär jätte mysigt..
Jag brukar alltid gå ifrån mina jobb med ett litet leende inombords och med känslan av att jag gjort ett bra jobb. Att jag gjort något för någon, små saker för att föbättra någon annans liv. Det känns så viktigt och meningsfullt och det är ju därför jag jobbar med det jag gör. Det är ju därför det där leendet inombords alltid finns där. Och idag borde det ha varit ännu större.
Men, idag känner jag bara sorg.... Sorg över att en liten flicka, som har en särskild liten plats i mitt hjärta, fick lämna alldelles för tidigt... Och som fick kämpa alldelles för mycket den korta tid hon hade här på jorden.
Sorg över att fler jag tycker så mycket om kommer att behöva lämna alldelles för snart.
Sorg över att livet är så himla orättvist.
Det är med en stor klump i halsen jag skriver detta inlägg men imorgon är en ny dag. Jag hoppas och tror, att imorgon kväll, så kommer det där leendet inombord infinna sig påvägen hem från jobbet. Lite större och lite bredare än vanligt ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej vännen! Fy vad jobbigt.. är det H? Tänker på dig och känner med dig som måste gå igenom detta.. Ring om du vill. Kram

2009-11-20 @ 08:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0